Friday, November 20, 2009

Omong kosong.

Rakyat diutamakan , pencapaian didahulukan. Najib merasakan Umno dibawah pimpinannya akan berjaya memulihkan imej parti itu yang kian buruk. Selogan kosong itu seperti juga konsep tajaan beliau "satu Malaysia" yang keliru dan mengelirukan hala tuju negara. kepelbagaian bangsa, budaya dan anutan agama menyebabkan acuan satu Malaysia lebih kabur. Sekabur pemahaman Najib berkenaan hamba dan rakyat itu sendiri.

Jika Najib faham bahawa rakyat itu adalah hamba Allah maka beliau sebagai hamba yang Allah beri amanah untuk memimpin hambaNya sesuai dengan petunjukNya. Najib semestinya memberi keutamaan setiap rakyat iaitu mencapai keridhaan Allah. Kemana rakyat Malaysia yang menjadi hamba Allah hendak Najib bawa dengan dasar Umno yang kian tersasar daripada ajaran Allah.

Untuk mengembalikan keyakinan rakyat Najib semestinya:-

1) Menjelaskan dan membersihkan diri dan isterinya daripada isu pembunuhan model Monggolia, Altantuya.

2) Membersihkan SPRM dan tidak memperalatkan badan tersebut untuk kepentingan politik diri dan Umno.

3) Menjadikan SPR sebagai badan yang benar-benar bebas dan bersih daripada segala tindakan memihak kepada Umno.

4) Membebaskan badan kehakiman daripada belenggu campur tangan politik jahat Umno.

5) Membebaskan sistem pemerintahan Malaysia daripada 'saka' peninggalan Mahathir yang menggangu ketenangan hidup rakyat dan negara.

6) Membebaskan ekonomi daripada beredar dan berlegar dalam kelompok penguasa yang dikuasai oleh Umno dan para pengkhianat yang bersedia menjual maruah dan negara untuk kepentingan perut dan syahwat mereka.

7) Pulihkan imej pasukan keselamatan, khususnya polis yang menjadi alat Umno dan bukan sebagai menjaga keamanan rakyat jelata. Musa Hassan sudah tidak layak untuk menjaga keamanan Malaysia.

8) Kurangkan kadar jenayah yang begitu mendadak dan amat mengerunkan. Rakyat berada dalam keadaan tidak selamat dan ketakutan.

9) Hentikan segala bentuk pembaziran, laporan ketua audit negara mejelaskan bahawa sistem yang terlaksana di Malaysia begitu punah dan akan mnghancurkan negara.

10) Hentikan segera tindakan politik jahat ke atas negeri-negeri Pakatan Rakyat kerana jelas tindakan tersebut menjejskan keyakinan rakyat kepada Umno seperti di Perak. Rakyat amat benci dan Najib tidak akan cukup duit untuk membeli keyakinan rakyat terutama mereka yang menawarkan harga diri berdasarkan keyakinan dan iman.

Banyak yang Najib perlu ubah untuk mengembalikan keyakinan rakyat kepada kepimpinannya. Najib juga perlu cepat mengubahnya sebelum rakyat mengubah Najib sendiri. Najib tidak perlu memberi keutamaan kepada kepentingannya mengatasi kepentingan Tuhannya. Terima kasih.

No comments: