Saturday, August 22, 2009

Nika Aziz dihina lagi

TPM cuba menjatuhkan imej Nik Aziz MB Kelantan dengan menggunakan Majlis Fatwa Kebangsaan. Serangan dan penghinaan terhadap Nik Aziz keterlaluan. Media milik Umno bagaikan dirasuk, tanpa menghiraukan "etika" pemberitaan. Isu orang Umno tidak masuk syurga diperbesarkan tanpa memberi sedikit ruang kepada MB Kelantan itu untuk menjelaskan kedudukan sebenar isu berkenaan.

Patutkah Mursyidul Am Pas, seorang tokoh politik Islam yang mendapat gelaran Tok Guru dihina sebegitu rupa. Wajarkan media berkenan membuat fitnah dan penghinaan untuk mempertahankan kepentingan politik para perasuah, pembunuh, penipu dan Umno/BN yang semakin hilang sokongan rakyat.

Beberapa laporan akhbar melebelkan Nik Aziz sebagai:-

a) Nik Aziz ekstrem

b)Nik Aziz Seleweng

c) Majlis Fatwa putuskan kenyataan MB Kelantan salah, kononnya ajaran Islam yang diamalkan oleh Umno tidak boleh membawa ahli/penyokong parti itu ke syurga adalah salah dan menyeleweng dari ajaran Islam sebenar.

Maka apa pula keputusan Majlis Fatwa terhadap ajaran Islam yang diamalkan oleh Umno? Patutkah Majlis Fatwa juga mengeluarkan kenyataan terhadap ajaran Islam yang diamalkan oleh Umno yang dipersoalkan oleh ramai cendikiawan Islam yang ikhlas.

d) Nik Aziz lebih daripada manusia biasa. Dr. Mahathir bangga kelebihan MB Kelantan.

e) Manusia biasa, dia mati baru pergi ke syurga atau neraka tetapi tidak balik untuk ceritakan. Kita tidak tahu sama ada Nik Aziz akan ke syurga atau ke neraka, itu kita tidak kata. (Dr Mahathir).

Jika tidak untuk menghina Nik Aziz, bekas PM yang pernah menghina Islam, mempertikaikan hukum Islam, mencadangkan hukum Islam ditafsirkan semula, menghina syariat Islam, menghina sunah nabi dan banyak lagi bercakap sebagai manusia paling zuhud dan amat mengerti tentang Islam.

Bijak bekas PM, tetapi kenapa beliau mengamalkan syariat dan hukum Islam jika bukan kerana yakin dengan syurga dan neraka Allah. Bukankah jika beliau taat atau durhaka, hak mutlak syurga neraka ditentukan oleh Allah. Bukankah ketaatan beliau kepada hukum Allah kerana yakin dengan syurga dan neraka? Soalnya, betulkah amalan orang Umno untuk tidak berhukum dengan al Quran dan hadith. Maka tanpa menolak hak mutlak Allah adakah salah untuk mengatakan orang menolak hukum Allah sebagai masuk neraka dan menerimanya dengan taat masuk syurga.

Majlis Fatwa lagi bebal kerana terpaksa mengikut arahan pemimpin Umno yang liat untuk taat kepada perintah Allah. Justru, banyak fatwa yang dikeluarkan menjadi bahan jenaka dan bukan dihormati malah oleh pemimpin Umno sendiri. Jika rajin, anda boleh senaraikan banyak fatwa yang melucukan, bersifat selektif, remeh dan "dikawal".

Majlis fatwa akan dapat ditingkatkan kreddibilitinya jika dikuasai oleh mereka yang benar-benar faham Islam. Begitu juga segala agensi kerajaan yang loain termasuk SPRM, jika ingin lebih berwibawa biarkan ianya ditadbir berdasarkan tuntutan Islam dan bukannya kehendak pemimpin Umno yang rakus dan jahat.

No comments: