Monday, May 18, 2009

UMNO MEMAHAT SEJARAH DI PENANTI.

Perdana Menteri Najib Razak mengesahkan bahawa Umno/BN tidak akan menentang PKR dalam PRK Penanti 31 Mei 2009 nanti. Pengerusi Barisan Nasional dengan pengistiharan itu mengesahkan bahawa:-

1) Umno bukan dikuasai oleh pejuang sejak awal. Umno ditaja oleh penjajah untuk meneruskan kesinambungan dasar Inggeris di Tanah Melayu.

2) Para pemimpin Umno berbangga dengan hadiah Inggeris dan mencanangkan bahawa hadiah itu sebagai kebijaksanaan mereka sebagai pejuang kemerdekaan. Mulut disuap pisang, buntut dikait onak.

3) Di bawah pimpinan Umno/BN, satu demi satu bumi Malaysia terlepas dari gengamannya, seperti Singapura dan yang terakhir Pulau Batu Putih juga telah menjadi milik Singapura.

4) Tidak ada setetes darah pejuang Melayu seperti Mat Kilau, Tok Janggut, Rosli Dobi, Tok Gajah dan lain-lainnya mengalir dalam pembuluh darah Umno. Mereka dilahirkan bukan untuk berjuang tetapi untuk menerima sesuatu tanpa susah payah walaupun terpaksa mengadai maruah bangsa dan agama mereka.

5) Umno memberi 3 alasan yang terlalu remeh untuk menutup kebaculan mereka setelah mengalami kekalahan demi kekalahan yang memalukan sejak Pilihan Raya Umum lalu.

6) Najib sebenarnya takut menghadapi realiti umum kerana kegagalan beliau menjernihkan kekusutan isu model Monggolia/Altantuya yang dibunuh secara kejam di bumi Malaysia. Penanti tidak akan dibuka dan diharap akan menjadi penampang untuk menjarakkan Najib daripada isu yang sentiasa menghantuinya.

7) Umno sebenarnya dipimpin oleh sekelompok manusia hilang harga diri tapi masih kaya dengan keserakahan nafsu dan keinginan untuk terus berkuasa.

Kehidupan ialah perjuangan tanpa akhir.
"MEMBANGUN BERSAMA ISLAM"

No comments: