Tuesday, March 3, 2009

Moga Najib bukan PM Malaysia.


Penyokong Umno/BN memnjadi terlalu gembira bila Najib berjaya merampas Perak daripada Pakatan Rakyat. Kemungkinan antara penyokong merasakan Najib dewa penyelamat yang akan membawa Perak keluar dari kegelapan dan kemunduran di bawah Pakatan Rakyat. Mereka bersorak kegembiraan dan merasakan hampir setahun di bawah pemerintahan Nizar, kemajuan Perak telah undur kebelakang 10 atau 20 tahun. Untuk memberi kesempatan kepada Nizar menamatkan tempoh sehingga pilihan raya umum akan datang, rakyat sudah tidak yakin.

Perak sudah jatuh kepangkuan Umno/BN semula . Tidak ada alasan kerajaan Perak di bawah Zambry melengahkan masa untuk berbakti kepada rakyat. Masa tiga tahun mendatang, Perak boleh menjadi negeri termaju atau sememangnya mereka tidak sabar dan terlalu gila untuk berkuasa.
Keadaan di Perak hari ini boleh menyebabkan kita tidak yakin niat Najib merampas Perak kerana rakyat. Najib menyepi diri bagaikan seorang penjenayah ketika rakyat bertempik mencari keadilan. Suara dan jerit pekik rakyat seperti suara-suara yang mencari keadilan untuk Altantuya, tidak pernah sampai ke telinga Najib.
Namun kita masih melihat tangan Najib yang masih hanyir dengan darah merenca makar di Peak. Setiap kepincangan pihak yang diperalatkan oleh Najib dengan mudah dikesan oleh rakyat. Cuma masa yang menghalang rakyat untuk terus bertindak menghukum Najib. Biarkan masa membuka ruang untuk Najib menambahkan koleksi sial dalam khazanah hidupnya.
Barangkali Najib boleh berbangga dengan pencapaiannya tetapi rakyat tidak memerlukan sebarang kehebatan kecuali kehidupan yang aman damai. Hari ini kedamaian dan keharmonian itu sedang diperjudikan oleh Najib terutama di kala dunia sedang dilanda krisis dan kegawatan. Sebagai menteri kewangan dan bakal Perdana Menteri, Najib amat tidak sopan membaca hati nurani rakyat. Semoga Allah menunjukkan orang yang lebih baik dan layak untuk memimpin Malaysia.

No comments: