Wednesday, February 4, 2009

Iakah kuasa rakyat?

Umno/Be End hampir membentuk kerajaan baru di Perak. Najib akan menggunakan apa cara untuk menjatuhkan kerajaan negeri Pakatan rakyat yang diketuai Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin. Perkembangan terakhir cukup bermakna bagi Najib setelah mengetuai Umno negeri Perak .

Walaupun bukan sesuatu yang boleh dibanggakan, Najib sudah hampir berjaya berada di kemuncak kerjayanya sebagagai orang politik. Maka lengkaplah perancangannya untuk berjaya. Kejayaan yang akan menutup setiap rona kejahatan yang pernah dilalui.

Kejayaan Najib menyebabkan rakyat Malaysia terpaksa menerima dengan berat hati. Kejayaan mengumpul penyangak dalam dalam kerajaan baru Perak yang bakal dibentuk meyakinkan kita bahawa Najib akan menggunakan apa cara dan siapa sahaja untuk berjaya.

Senarai panjang tuduhan kejahatan yang dilontar dihadapinya melayakkan beliau mengetuai sebuah kerajaan yang diungguli oleh mereka yang tidak bermaruah. Perasuah dan penipu. Rakyat akan menunggu masa untuk membilang kecelakan yang bakal diterima daripada kejahatan kerajaan yang diperintah oleh pemerintah yang zalim.

Apa yang mungkin dibuat oleh para perasuah untuk rakyat. Amanah yang mereka samun melalui tipu muslihat yang licik dan tidak bermaruah akan menjadi penerus kepada kebejatan sebuah kerajaan. Apa yang rakyat akan dapati daripada mereka yang hilang maruah dan harga diri itu. Rakyat akan sentiasa menjadi mangsa dan hak rakyat tidak pernah terbela.

No comments: