Friday, February 3, 2012

Siapa Tipu Rakyat Kelantan/Malaysia?

Cukuplah Kelantan di tipu oleh Pas. Amanat TPM Muhyiddin Yassin kepada rakyat Kelantan ketika PRU ke 13 kian hampir. Sebagai orang politik, TPM berasal dari Johor yang tidak pernah tertipu oleh Pas. Johor negeri tempat Umno bertelur, menetas, membesar, dewasa dan mungkin mati disana.

TPM dengan kenyataannya boleh difahamai sebagai:-

1) Orang Kelantan bodoh dan senang ditipu dan diperkudakan oleh Pas. Bangangnya orang Kelantan, berpuluh tahun ditipu oleh Pas masih selesa dengan penipuan itu.

2) Pas parti yang menipu rakyat Kelantan makanya parti itu diketuai oleh segerombolan para penipu yang kini diketuai oleh Nik Abdul Aziz sebagai Mursyidul Amnya, Haji Abdul Hadi Awang ssebagai Presidennya dan sejumlah ulama dan profesional dari pelbagai bidang yang menerajui pertubuhan penipu itu.

3) Pas yang menipu menggunakan Islam sebagai wadah penipuan, maka TPM merasakan bahawa agama Islam telah dieksploitasi oleh Pas, sebuah organisasi politik yang sah disisi perlembagaan Malaysia melaksanakan missi penipuan bersandarkan agama Islam, agama bagi persekutuan.

4) Kononnya jika Pas yang dipimpin oleh Ulama dan profesional yang komitted dengan Islam menjadi glombolan penipu, apa pula status UMNO dan Barisan Nasional yang terlibat dengan segala penipuan dan penyalahgunaan kuasa dan telahpun disahkan oleh pelbagai Mahkamah. Malah Umno pernah menjadi pertubuhan haram yang dihidupkan oleh gerombolan penipu dan pemfitnah.

5) Tpm sepatutnya memperkemaskan Umno yang begitu sendat dengan keburukan dan kejelekan. Kes NFC, keborosan Rosmah, fitnah ke atas Anwar, kes zakat oleh Menteri yang jaga agama, dan lain-lain yang tidak termampu disenaraikan supaya Umno dan BN tidak tersungkur dalam PRU ke 13 nanti.

Nampaknya yang bakal menjadi PM Malaysia yang seorang ni juga tidak boleh diiktiraf sebagai layak memimpin. Kenyataannya selalu ngawur dan "gelecoh". InsyaAllah Malaysia diselamatkan oleh pemimpin yang amanah dan taqwa.

No comments: