Saturday, September 24, 2011

Siapa serik?

Siapa terseksa ketika Selangor di bawah Pakatan Rakyat? Muhyidin Yasin menjelaskan "rakyat" Selangor ingin supaya pilihanraya umum ke 13 dipercepatkan kerana "rakyat" Selangor akan mengundi Umno -BN. "Rakyat" Selangor serik di bawah Pakatan Rakyat. Seperti ketika Terengganu di bawah Pas, "rakyat" Terengganu diratib dengan slogan "Serik dah we...". Rakyat Terengganu kerana serik yang teamat sangat di bawah Pas yang banyak menyelesaikan masalah rakyat telah memberi ruang kepada Umno-BN untuk mentadbir Terengganu. Rarkat Terengganu amat mengharapkan pembangunanm yang tidak pernah didengar oleh telinga, tidak pernah di pandang oleh mata dan tidak pernah tersentuh oleh khayalan manusia. Sememangnya hebat propaganda Umno menyebabkan Pas konyol walaupun peratus sokongan terhadap parti itu tidak banyak berubah.

Pas dan Pakatan tidak memerintah Terengganu, barangkali Terengganu di bawah Umno-BN negeri terkaya dan termaju di Malaysia. Rakyat Selangor mengikut maklumat Muhyiddin Yasin yang jadi TPM berbondong keTerengganu untuk mencari peluang pekerjaan? Makanya ketika Hari Raya Puasa lalu, jalan raya diTerengganu jem gila. Orang Umno yang kurang akal dan terpedaya dengan Muhyiddin menjadi keliru apakah arus trafik yang jem gila itu kerana rakyat Terengganu balik ke Selangor atau rakyat Terengganu yang mencari makan di Selangor balik berhari raya ke Terengganu. Memang patut orang Umno mudah diperdaya oleh pemimpin mereka kerana kurang cerdik.

Hari ini rakyat Terenganu tidak nampak serik kerana boleh dibeli dengan duit ihsan dua tiga ratus setahun. Pengundi tegar Umno menjadi ikan "bedukang" yang tunggu tahi di bawah jambatan . Mana ada air free seperti di Selangor. Mana ada sumbangan takaful kifalah seperti di Kelantan. Mana Ahmad Said menunjukkan tanda-tanda untuk melaksanakan hukum Islam yang dilulus semasa Haji Hadi Awang memerintah dulu. Mana rakyat selesa dengan kos sara hidup yang kian meningkat saban hari. Tapi kerana wang ihsan rakyat tidak akan "jera" ntuk terus menokong Umno.

Pemimpin Umno Selangor yang sebenarnya serik. Para penyamun Umno bagaikan tidak sabar mendapatkan kuasa untuk memunggah khazanah negara sebagai memunggah harta mak bapak mereka. Muhyiddin sendiri kian tidak sabar untuk melihat Najib berundur. Isyarat kian jelas dari Muhyiddin yang kian terseksa kerana Najib masih menjadi Perdana Menteri dan Rosmah menjadi FLOM yang maha berkuasa. Muhyiddin atas nama rakyat selangor cuba memperbodohkan penyokong Umno untuk melihat Najib tersungkur dalam pilihan raya ke 13 nanti. Atau itu isyarat yang jelas daripada Muhyiddin supaya Najib segera berundur. Muhyiddin pernah melakukannya terhadap Abdullah Badawi dan dia berjaya kerana Mahathir masih berkuasa dalam area politik Malaysia.

Soalnya berapa lama Muhyiddin mengharapkan Rakyat Malaysia khususnya di Selangor bodoh untuk terus memelihara nafsu serakah pemimpin mereka memperkosa khazanah negara .

1 comment:

Anonymous said...

XPENAH SERIK