Sunday, September 25, 2011

Perkasa anak buah Berahim Ali

Ceramah TP Pas Haji Mohamad bin Sabu tercemar oleh tindakan biadab penyokong Perkasa. Tindakan bodoh dan tidak bertamadun menceroh satu majlis orang lain memperlihatkan wajah sebenar Umno yang mendalangi pertubuhan bodoh itu. Alasan tindakan bacul kerana keenganan Mat Sabu memohon maaf dalam kes fitnah Mat Indera dan sokongan kepada komunis, menyebabkan ahli kumpulan bertindak agresif.

Lebih bodoh dan bahlul lagi ialah pandangan Setiausaha Perkasa Negeri Sembilan Alias Mohamad yang cuba mewajar tindakan anak buahnya kerana keengganan Mat Sabu memohon maaf. Jakun punya setiausaha yang tidak faham maksud memohon maaf. Bangang sangat kah kamu untuk memahami bahawa suatu tuntutan maaf kerana sesuatu kesalahan. Bodohkah kamu untuk memohon maaf atas suatu dosa yang kamu tidak buat? Bila Mat Sabu bersalah kerana beliau tidak pernah mengaku salah di atas fitnah yang direka cipta oleh Utusan Melayu terhadap beliau. Bukankah kes Mat Sabu sedang dalam tindakan mahkamah. Padanlah kamu terlalu bangang untuk memahami suatu erti perjuangan dengan tanggungjawab kerja mencari nafkah. Maka wajarlah kamu dibeli dan diperalatkan oleh Umno untuk satu tujuan yang kamu sendiri tidak begitu mengerti. Seperti kata Mahathir, sokong kamu kepada Umno dan berselindung di bawah paksi Perkasa adalah untuk mendapat habuan perut dan bukan kerana kepentingan bangsa dan agama. Berani sangat kamu dengan orang Pas yang dalam setiap ceramah, mereka diperingatkan oleh para pemimpin supaya tidak membalas provokasi yang secara mudah akan dimanipulasi oleh Umno untuk bertindak jahat ke atas Pas. Sebenarnya sibacul ahli perkasa yang menyerang orang Pas dalam ceramah Mat Sabu di Negeri Sembilan adalah pewaris Melayu yang pengecut dan sangup menjual harga diri menjadi hamba kepada penjajah Inggeris dan mengemis untuk satu kemerdekaan separuh masak dan setelah merdeka menjadi penjilat pemerintah yang lupa amanah dan tanggungjawab.


Alangkah malunya aku kerana ada waris pembela Melayu yang begitu bodoh, jakun dan tidak bertamadun. Walau apapun kedukaan terubat bila mengenang Mat Indera, Tok Janggut, Rosli Dobi, Ahmad Bostaman dan lainnya yang masuk keluar penjara kerana satu perjuangan. Apa hak kamu memaksa aku untuk menghormati pengkhianat yang mengemis peluang daripada penjajah untuk menindas dan membunuh bangsa dan mengkhianati agamanya sendiri.

No comments: