Friday, November 12, 2010

Tuanku

Menjunjung kasih Tuanku Sultan Selanor di atas kecaknaan Baginda untuk tidak menghadiri majlis makan tengah hari pada 15 Nov 2010 di Asrama Tun Dr Ismail, Kg Pandan Kuala Lumpur. Baginda tidak bersetuju dengan kos yang dirasakan terlalu tinggi untuk satu majlis makan tengah hari yang bakal dihadiri oleh baginda.

Yayasan Selangor sebuah badan kebajikan untuk membantu kemerlangan rakyat Selangor dari keluarga yang kurang berkemampuan dan di pengerusikan oleh Menteri Besar Selangor. Anihnya sebagai Pengerusi Yayasan Selangor, YAB Khalid Ibrahim tidak dimaklumkan mengenai malis tersebut dan kos yang difikirkan tinggi oleh baginda.

Siapa disebalik majlis yang hebat dan mahal itu. Kebiasaannya rakyat memikirkan majlis yang melibatkan baginda sultan tentunya mahal tapi dunia terbalik "kot" majlis yang dianjurkan oleh badan kebajikan untuk membantu kecemerlangan pelajar Selangor yang kurang berkemampuan difikirkan mahal oleh baginda sultan Selangor sendiri.

Hebat sungguh warga Yayasan Selangor sehingga pengerusinya yang juga Menteri Besar Selangor tidak dimaklumkan berkenaan majlis yang akan dihadiri baginda. Sebagai memanda Khalid Ibrahim perlu lebih mengetahui dan maklum tentang kosnya. Rakyat akan memahami tahap profesional kakitangan Yayasan Selangor dan kerjasama dengan Kerajaan Pakatan Rakyat.

Menjunjung kasih Tuanku . Kebijaksanaan Tuankau menyebabkan ramai rakyat akan berbesar hati dan berbangga dengan keadilan Tuanku.

No comments: