Thursday, November 11, 2010

Banjir

Media arus perdana seumpama golongan munafik zaman nabi yang membawa berita tentang Muhammad. Begitu gambaran media kawalan Umno yang menggunakan bencana yang menimpa negeri-negeri diutara Semenanjung Malaysia untuk memfitnah pemimpin Pakatan Rakyat. Kejahatan yang terancang dan disengajakan untuk menghebahkan kecaknaan pemimpin Umno/BN.

Rakyat dan para sukarelawan yang bertugas tanpa sebarang ganjaran tenggelam dengan kedatangan Syahrizat Jalil pemimpin Umno ke lokasi pusat pemindahan banjir. Tenaga dan sumbangan selain Umno tidak sah dan media mengambarkan pemimpin kerajaan Pakatan Rakyat tidur lena ketika rakyat menderita akibat bencana tersebut. Selain Umno/BN, orang lain tidak reti nak urus kesusahan rakyat sedangkan rakyat sudah benar-benar susah dan amat tergugat dengan kejahatan Umno. Bagaimana perasaan mereka yang bertungkus lumus menyelamatkan diri, keluarga dan harta benda apabila ketika pemimpin Umno leka dengan kemewahan mereka?

Rakyat perlu mengajar pemimpin Umno erti amanah dalam melaksanakan tugas. Umno/BN tidak perlu berkelakuan sebagai Dajal yang mengandar habuan untuk sesiapa yang menyokong dan membiarkan sesiapa yang tidak tunduk kepada kemahuannya. Dalam situasi getiar parti itu sanggup menghasut rakyat untuk memihak kepada kejahatannya. Bila para pemimpin Umno/BN akan belajar dari kesilapan mereka jika rakyat tidak mampu untuk bersabar dan mengajarnya.

Ustaz Azizan amat faham erti ria', ujub ,sombong dan takabur kerana diajar oleh Islam maka rakyat perlu faham jika kerajaan negeri yang dipimpin oleh beliau lambat mencanang usaha kebajikan yang dibuatnya kepada mangsa banjir atau jika usaha itu tidak mendapat liputan media munafik arus perdana.

"MARI PAKAT TOLAK UMNO/BN"

No comments: