Monday, October 5, 2009

Kepalsuan.

Pembangkang dalam PRK N31 Bagan Pinang sanggup menggunakan surat palsu untuk memburukkan Umno/BN. Surat yang menggunakan kepala surat Umno dan dialamatkan kepada Pengerusi Perhubungan Umno, yang juga MB Negeri Sembilan Mohamad Hassan dan ditandatangani oleh Setiausaha Agung Umno, Tengku Adnan Mansur dikatakan palsu. Pas yang bertanding dikatakan dengan berniat jahat menggunakan surat palsu untuk memburukkan perpaduan dalam Umno terutama dalam isu pemilihan calonnya Isa Samad. Isa disahkan oleh Umno sendiri sebagai perasuah.

Pemalsuan fakta merupakan perkara lumrah dalam setiap pilihan raya di Malaysia. Tuduh menuduh pihak yang bertanding seolah matlamat menghalalkan cara. Tidak ada susila dalam "peperangan" terutama ketika pertentangan itu melibatkan 2 parti Melayu terbesar, Umno vs Pas. Umno setiasa mendapat kelebihan ketika media yang dikawal oleh kerajaan digunakan sebagai egen pemalsuan fakta dan pemberitaan berkenaan pilihan raya berkenaan.

Peranan media dalam mencipta, memalsukan fakta dan menyebarkannya terbukti bila banyak kes mahkamah memihak kepada pembangkang. Pada bila-bila masa Umno/BN akan terus mengolah segala pemalsuan untuk memenangi PRK Bagan Pinang nanti. Antara pemalsuan yang cuba dicipta ialah:-

1) Tuduhan palsu Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim bahawa beliau telah dikasari dan pukul oleh penyokong Pas.

2) Pemalsuan kejadian ini begitu ketara apabila gambar Abdul Azeez terbaring dikatil hospital ditunjukkan untuk menguatkan pemalsuan kejadian sebenar seolah-olah sedang emnunggu maut di katil hospital.

3) Abdul Azeez juga dilaporkan mencabar Salahuddin Ayub bersumpah dengan menjunjung Quran setelah Naib Presuiden Pas itu dikatakan yang telah membuat pengakuan ( "palsu") bahawa penyokong Pas bertindak ganas terhadap Abdul Azeez.

4) Polis juga membuat berita "palsu" berkaitan kes Abdul Azeez dengan mengeluarkan kenyataan palsu bahawa individu yang terlibat menyerang Abdul Azeez telah dikenal pasti. Polis juga memalsukan hakikat kecekapan polis Malaysia setelah ribuan kes besar termasuk penipuan, rasuah, pembunuhan, pencurian, perompakan, penculikan dan sebagainya gagal diselesaikan. Poo...rah, memalukan bila polis cuba menunjukkan kecekapan palsunya dalam kes bodoh dan palsu seperti ini.

5) Para pemimpinan Umno/BN juga akan turun ke Bagan Pinang dengan imej palsu masing-masing. Mereka mula menunjukkan sikap berjiwa rakyat, mudah didekati, memahami kehidupan rakyat, perihatin dan sebagainya. Anda boleh lihat politik tolol pemimpin yang akan bersila di rumah rakyat yang bertahun lumpuh, sakit dan sebagainya. Ada yang pakaiannya selekeh datang berjumpa rakyat dan berjalan dipasar bersama rakyat. Semuanya imej palsu Umno.

6) Kita tidak lupa dengan kes wang "palsu", projek pembinaan masjid palsu, pembinaan jambatan palsu dan segala kepalsuanan Umno dalam beberapa PRK yang lalu. Di Manik Urai umpamannya Umno memalsukan kenyataan bahawa peralihan sokongan rakyat telah berubah kepada parti itu dengan merasuah rakyat dan berbangga dengan kekalahan calon mereka di tangan Pas dengan majoriti undi yang sedikit. Umno yakin dengan kepalsuan yang diciptakannya dan memaksa rakyat untuk percayakan kepalsuannya itu.

7) Wajah-wajah palsu pemimpin Umno akan berterusan di Bagan Pinang. Projek-projek palsu akan terus diumumkan untuk nantinya menambahkan projek terbengkalai yang telah berlambak di Bagan Pinang.

Jika Umno berjaya di Bagan Pinang, satu sokongan palsu rakyat kepada parti itu akan menjadi fakta palsu dan akan dijaja keseluruh alam bahawa rakyat telah menerima konsep 1 Malaysia yang di cipta oleh Najib. Mungkinkan anda tega dengan proses pemalsuan ini?.

No comments: