Friday, August 7, 2009

SPRM (BUKAN SKUAD PEMBUNUH RAKYAT MALAYSIA)

SPRM bukan Skuad Pembunuh Rakyat Malaysia. Ianya sebuah suruhanjaya yang ditubuh oleh kerajaan untuk mengawal dan membenteras kegiatan salah laku rasuah yang diyakini berleluasa di Malaysia. SPRM yang diharap dapat berperanan lebih telus, lebih cekap, lebih berkesan dan bukan sekali-kali alat mana-mana parti untuk membuli pihak lawan. Kerajaan yang dipimpin oleh Umno/BN merasakan BPR, sebuah badan yang ditubuhkan sejak negara mencapai kemerdekaan gagal bergungsi dengan baik, lalu ianya perlu diganti dengan SPRM.

Rakyat sedang memerhati telatah pemimpin Umno/BN yang kelemasan menggunakan SPRM untuk menekan Pakatan Rakyat. Setakat ini, SPRM menepa banyak kejayaan, terutama peranannya membantu menjatuhkan kerajaan Nizar Jamaludin di Perak. Projek SPRM di negeri Pakatan lain belum menampakkan kesan yang ketara walaupun serangan terhadap Selangor dikirakan paling kencang.

Dibimbangi rakyat menjadi terlalu bosan dengan cara SPRM di peralatkan oleh Umno. Setakat seorang adun Umno dari Kemaman yang ditahan, persepsi buruk rakyat terhadap kepandiran badan itu bertindak terhadap adun-adun Pakatan Rakyat tidak mampu dipulihkan . Rakyat belum tentu sebuta pemimpin Umno/BN untuk menilai kebenaran. Pembohongan demi pembohongan pemimpin Umno/BN mempertahan SPRM akan menambahkan kebencian rakyat.

Pemimpin Umno/BN tidak perlu menunggu ratusan ribu rakyat terkorban untuk membetulkan setiap kezaliman untuk mempertahankan politik rakus mereka. Pemimpin yang bodoh-bodoh itu senang menyangka bahawa mereka berjaya menyekat kebangkitan rakyat seperti dalam peristiwa pemecatan bekas Timbalan Perdana Menteri Anuar Ibrahim atau dalam peristiwa PPSMI dan GMI, tetapi kebencian rakyat bila-bila masa menjadi lahar yang memuntahkan api kemarahan yang membakar.

Pemimpin yang bodoh itu juga menyangka mereka bertindak betul dengan menggunakan polis atau SPRM untuk menghalang kehendak rakyat tetapi mereka gagal membaca statistik kejahilan rakyat kian meruncing untuk terus membenarkan mereka dipimpin oleh segolongan manusia yang jahat.

Jika anda seorang pengamat yang baik, kini Malaysia dipimpin oleh segolongan pembohong yang paling tidak beramanah sepanjang sejarah kemerdekaannya. Jika anda yang sayangkan Malaysia, anda tidak seharusnya bersatu mempertahankan konsep rapuh cauvanis kaum yang menjadi elemen utama 1 Malaysia yang ditaja oleh Umno/BN. Kegilaan ini perlu ditamatkan.

No comments: