Monday, April 6, 2009

Kepulangan .

Hebatnya seorang yang bernama Mahathir bin Mohamad. Perdana Menteri Malaysia keempat yang masih bernafsu mencampuri urusan pentadbiran politik negara. Setelah keluar dari Umno secara mengejut Mei 2008, beliau mengharapkan tuah penerimaannya semula oleh Tun Abdul Razak tahun 1970-an setelah dipecat oleh Tunku Abdul Rahman akan berulang di zaman Najib.
Permohonannya untuk kembali kepangkuan Umno akan diambil tindakan segera dan beliau akan kembali kepangkuan Umno kerana diterima oleh Najin, anak Tun Razak.

Keyakinan Tun Mahathir terhadap Najib menyebabkan beliau melompat ke Bukit Gantang dan kemudiannya ke Bukit Selambau. Sekiranya masa kempen masih berbaki tidak mustahil beliau ke Batang Ai. Itulah Mahathir sehingga Zahid Hamidi kagum dengan jumlah kehadiran yang ramai ke tapak ceramah/kempen Mahathir. Mengikutnya, orang ramai hadir tanpa dikerah, diangkut dan tidak pula diberi makan. Tentunya kehadiran itu suatu pengorbanan atau mungkin satu kesyukuran kerana kembalinya Tun Mahathir ke pangkuan Umno. Tentunya dengan penuh harapan, wibawa Mahathir akan cepat mengembalikan keyakianan rakyat kepada Umno.

Mahathir telah secara sinis cuba membasuh dosanya dengan menghina dan menyalahkan Anwar. Seperti Abdullah, Anwar yang selangkah akan menjadi orang paling berkuasa, dianggap sebagai orang tidak mengenang budi. Mengikut Mahathir, Anwar cuba menendang tangga yang disediakan untuknya setelah sampai ke atas. Maka Anwar perlu dikorbankan dan telahpun dikorbankan.

Mahathir telah memilih Abdullah tetapi beliau sentiasa dalam kesedihan kerana beliau tidak bijak memilih pengganti. Ketelitian beliau yang terpaksa memecat 3 orang timbalannya tidak menjamin pilihan yang tepat. Beliau terpaksa memilih Abdullah dan sentiasa mendedahkan kelemahan pemimpin Umno yang dikira paling bersih itu. Umno telah kalah teruk dalam pilihan raya Umum ke 12 lalu, maka Mahathir bertambah yakin dengan pengaruhnya dalam politik Malaysia. Abdullah juga sebenarnya telah dikorban Mahathir. Tekanannya jugalah yang menyebabkan peralihan kuasa kepada Najib segera berlaku.

Mahathir telah menyatakan sokongannya semula kepada Umno. Kredibiliti Najib sebagai Perdana Menteri yang pernah dipersoalkan oleh Mahathir sendiri hilang sekelip mata. Najib dan Umno telah bersih daripada segala masalah. Rasuah politik dalam Umno cuma tinggal di amalkan oleh KJ semata-mata, lain-lain tokoh adalah bersih dan mampu membebaskan parti itu daripada politik wang.

Andainya Melayu mudah lupa, maka mereka akan memilih Umno dan berbangga dengan kepulangan Mahathir kepangkuan Umno. Sekali lagi rakyat akan menyokong Umno dan untuk tempoh yang agak lama kejahatan yang sedia bersarang dalam parti itu berjaya ditutup rapat sebelum ianya menjadi pekung yang membusuk dan berjaya dihidu oleh rakyat. Ketika itu barangkali Mahathir sudah tidak mampu berperanan mencorak warna-warna politik tanah air. Ketika itu, barangkali Melayu sudah tidak ada apa-apa untuk dibanggakan.

Selamatkan Malaysia daripada segala kejahatan.

No comments: