Wednesday, February 17, 2010

Maulidur Rasul sunnah siapa?

Umno/BN bukan sahaja jahat juga jahil. Kerja-kerja jahat, tidak menafikan "sekelumit jasa Umno/BN", menyebabkan penderitaan berpanjangan rakyat di negara yang kaya dengan pelbagai khazanah alam, anugerah Allah.

Keupayaan Umno/BN memerintah Malaysia sejak merdeka membolehkan parti itu menguasai dan mengeksploitasi pelbagai agensi kerajaan dan swasta bagi meneruskan hayat politik mereka. Seseorang tidak perlu menjadi bijak untuk menelusuri setiap kejahatan Umno/BN, terutama tindakannya memperalatkan institusi kehakiman, anggota keselamatan, media dan sebagainya, yang semua berfokus mempertahankan kuasa dan merompak khazanah negara.

Paling menyedihkan ialah kesanggupan Umno/BN menabur "fitnah" dan menyebarkan kegelisahan di kalangan rakyat, terutama di negeri yang dikuasai Pakatan Rakyat. Unit "media perdana" melemparkan jauh-jauh sebarang bentuk etika dan tanggungjawab sosial untuk menabur "fitnah" dan mempertahankan ketuanan Umno/BN.

Serangan terhadap Selangor, Kedah, Kelantan , Pulau Pinang , tidak akan berakhir, walaupun kesan jahatnya "terpaksa" ditanggung oleh semua rakyat sebagaimana yang telah mereka lakukan di Perak. Segala institusi termasuk keselamatan, kehakiman dan raja berpelembagaan "dinodai" dan "diperalatkan semaunya" untuk menafikan pilihan rakyat yang sah. Mereka telah lakukan dengan jayanya di Perak.

Terkini ialah fitnah dan pembohongan yang direncanakan ke atas KM Pulau Pinang . Kerja jahat dan jahil media mengeksploitasi isu perkauman untuk membangkitkan kebencian dan kegelisahan rakyat. KM Pulau Pinang dikatakan membatalkan perarakan Maulidur Rasul peringkat Negeri Pulau Pinang kerana beliau seorang China dan Dap. Aibnya, setelah mengabaikan kepentingan Melayu Pulau Pinang dan menghina Islam, Umno/BN cuba menambat hati rakyat dengan bertindak sebagai juara, juara yang meminggirkan Melayu dan Islam sejak lebih setengah abad memerintah Malaysia dan Pulau Pinang. Apakah kemunduran Melayu Islam di Pulau Pinang kerana berada setahun lebih di bawah Lim Guan Eng?

Kerja jahat Umno/BN mendedahkan kejahilan mereka. Jika benar, apalah erti perarakan Maulidur Rasul kepada Melayu dan Islam. Sudah berpuluh tahun Umno menyambut perayaan Maluidur Rasul, namun Islam makin jauh daripada sanubari orang Melayu. Akhlak generasi terkini terlalu asing dengan akhlak Rasulullah. Umno/BN mesti bertanggung jawab dan mengakui bahawa keruntuhan akhlak golongan muda kerana salah urus mereka. Apa yang Islam dapat dengan perarakan yang "bukan sunnah" dan tidak pernah dilakukan oleh Rasulullah sendiri. Jahil dan jahatnya Umno, memaksa doktrin yang bukan ajaran Islam sebagai suatu sunnah. Sunnah siapa sebenarnya perarakan Maulidur Rasul itu?

Kenapa Umno/BN tidak menyerang Kelantan dibawah pimpinan Nik Aziz yang Pas dan Islamik serta tidak berminat dengan perarakan Maulidur Rasul. Umno/BN sebenarnya "kelemasan" dan akan mencapai apa sahaja untuk menyelamatkan diri daripada terus tenggelam. Makanya tindakan mengeksploitasi "isu-isu" menampakkan mereka kian ngawur dan bodoh. Umno/BN sesat kerana mereka ada ulama tetapi memperalatkan ulama sebagaimana mereka lakukan terhadap institusi kehakiman, raja berpelembagaan dan semuanya. Kalau boleh Umno/BN suka mengawal segalanya termasuk mengatur dan menguruskan "Tuhannya" sendiri.

No comments: